Přemýšlíte někdy nad tím, zda jsou informace, se kterými se střetáváte, pravdivé? Zda je uvedená osobnost ve sdíleném článku skutečně tou, za kterou se vydává? Zda není text zmanipulovaný autorem?
V současné době je důležité, abychom byli čtenářsky gramotní. Člověk s touto dovedností umí číst s porozuměním a dokáže rozlišovat obsah čteného textu. Součástí této dovednosti je také uplatňování čtenářských strategií, tj. schopnost předvídat, hledat souvislosti, klást otázky, usuzovat, vyvozovat, a také znalost širokého množství metod, které nám pomohou se v textech orientovat.
Z tohoto důvodu jsme se rozhodli aktivně účastnit úspěšného projektu ,,Pomáháme školám k úspěchu" Tento nezávislý projekt Nadace THE KELLNER FAMILY FOUNDATION je zaměřený na zvyšování kvality výuky ve veřejných základních školách s důrazem na individuální přístup učitelů k žákům.
Vybraní pedagogové z naší školy se účastnili prvního dvoudenního setkání, kde se společně se zapojenými školami zamýšleli nad dlouhodobými cíli školy i sebe samých v rámci pedagogické praxe. Společně jsme tak s téměř padesáti pedagogy sdíleli myšlenky, které by mohly posunout české školství na vyšší úroveň. V odpoledních hodinách jsme se ve skupinách podíleli na plánování několika vyučovacích lekcích napříč různými předměty. Poslední den jsme se účastnili výuky dějepisu, českého jazyka a volného psaní na ZŠ Česká Ves.
S kolegy z projektu jsme měli on-line setkání na téma čtenářských dílen a s kolegy na naší škole jsme domluveni na sdílených hodinách a vzájemném obohacování.